reklama

Tento "sociálny štát"

Nikdy by mi nenapadlo, že sa raz dostanem do takej situácie ako teraz, že budem nútená neísť pracovať, pretože budem mať nižšie sociálne poistenie ako keď nebudem pracovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Som doktorandka na vysokej škole. To ako sa štát chová k doktorandom, to je tiež jedna krásna rozprávka, ale to ako so mnou vybabral teraz, keď chcem popri škole pracovať, tak to je už fakt sila. Až mi bolo do plaču keď som odchádzala zo sociálnej poisťovne a uvedomila som si, že mi je zle z toho, kde žijem.

Ako doktorand nemám sociálne poistenie, pretože to že študujem na plný úväzok to je akože nič a 4 roky života sa mi predsa nemusia počítať do dôchodku, či do materskej. No a presne z týchto dôvodov som sa rozhodla si dobrovoľne poistenie platiť. Ono je to nemalá čiastka takmer 200 euro mesačne. Človek to riadne pocíti na peňaženke, ale povie si, keby sa mi niečo stalo, keby som otehotnela, budem rada, že som poistená. Práve preto, že z tých peňazí, čo mi zo štipendia ostanú sa dosť ťažko vyžije som si chcela privyrobiť na dohodu na pár hodiniek týždenne v mojom vyštudovanom odbore. A tu je problém. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz mohol byť občan poistený aj niekoľko krát. Koľko mal prác toľko poistení a prípadná materská by sa mu počítala zo všetkých dokopy. To platilo aj pre dobrovoľne poistených pretože je logické, že keď si dobrovoľne odvádzam tak mám nárok si z tých peňazí, čo sa mi tam šetria aj potom v prípade núdze dostať. No ale to by sme asi museli žiť niekde vo Švajčiarsku a nie tu v tomto "sociálnom štáte, ktorý to robí pre ľudí".

U nás totiž najnovšie platí, že ak človek začne pracovať na dohodu automaticky sa mu dobrovoľné poistenie zruší, ostane len dôchodkové, ale nemocenské, ktoré môžete kedykoľvek nutne potrebovať sa ruší a ostane len to na dohodu. A teda ja keby som otehotnela, alebo spadla zo schodov, tak budem mat dávku len z toho poistenia na dohodu, čiže z tých pár euro, čo mi mali prilepšiť a nie z toho dobrovoľného, čo si už vyše roka platím a ktoré je ooooveľa vyššie ako to na dohodu. A preto, nemôžem ísť nikam pracovať!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ľudia prosím vás zobudte sa a neverte týmto sociálnym rečičkám, ktorými nás kŕmia. Nerobia to ani pre mladé rodiny, ani pre matky, ani pre dôchodcov, ani pre podnikateľov, pre nikoho z nás, len pre seba.

Petra Ivánková

Petra Ivánková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som doktorandka na PRIF UK v BA, žijem v BA od narodenia, som milovníčka Petržalky a zaujímajú ma všetky veci, ktoré sa týkajú môjho mesta a mojej práce ako učiteľky. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu